söndag 10 januari 2016

Frågor som ingen ställer men som jag svarar på


  • Vad är din aesthetic? (det går inte att förklara om man inte vet, det är en tumblr grej, googla):
    • Att lyssna på indie-musik när jag gör mig klar för att sova
    • En dator på en säng med pastellfärgat täcke som är lite lagom o-iordning
    • Ordning
    • Rosa
  • Berätta om band du inte lyssnar på så ofta men som är som hem för dig
    • Ham Sandwich och Get Cape Wear Cape Fly som jag plötsligt hittade på spotify och som ledde mig till min älskling indie musiken
    • Vit Päls som var min sommar 2015, jag kan nästan alla deras låtar utantill
  • Berätta om saker du kan se hur många gånger som helst
    • Torka aldrig tårar utan handskar som på något sätt blir mer och mer hjärtskärande för varje gång, nya saker blir extrem sorgligt (hela jag är en ingen i min älskades liv biten till exempel alltså gud)
    • The fault in our stars som jag sett sex gånger men fortfarande inte gråtit till
    • Enchanted har jag sett många gånger
    • Glee avsnitt kan jag nog se hur många gånger som helst, vid det här laget gråter jag åt allt
  • Berätta om saker som påminner dig om något
    • Gorillaz kan jag aldrig tänka på utan att tänka på mitt ex som var anledningen till att jag började lyssna på dem, vi brukade "sjunga" Clint Eastwood på vägen mellan busshållplatsen och hans hus.
  • Vad var det största som hände dig under 2015
    • Att krama Claes Eriksson
    • Att bli erbjuden en kram av Per Fritzell (och få denna)
    • Att vara i närvaron av en stor del av Galenskaparna och After Shave
    • Att döpa mig
    • Att se Helen Sjöholm sjunga Du måste finnas och Peter Jöback sjunga Guldet blev till sand lajv (och gråta)
    • Att komma nära att bemästra Du måste finnas
    • Att upptäcka lajvet på riktigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar