fredag 25 december 2015

Arg

En av de saker som gör mig allra argast av allt hemskt som finns att bli arg på i den här världen är folk som arbetar emot folk som kämpar för att andra ska få det bättre. Jag förstår inte hur man kan bli så arg på någon när de gör något för en medmänniska. Jag förstår inte hur folk kan se kampen mot att alla ska bli lika värda som något negativt, som ser ett jämlikt samhälle som omöjligt. Jag förstår inte människor som blir arga på folk som kämpar för något bra. Det finns folk som aktivt jobbar med att trycka ner folk som kämpar för kärlek. VARFÖR!!? Alla har rätt till sin åsikt och alla borde kämpa för det man tror på men om det man tror på är att alla som vill ändra orättvisor i samhället borde stoppas tycker jag faktiskt att något är fel. Ofta finns det en massa bevis för att det de säger är falskt. Jag tycker alla borde fundera på vad de gör och säger, varför de gör och säger så, om det finns bevis på det man ser som sanning, vilka det är man är emot om någon, om man måste vara emot någon annan och om man är emot någon vad deras sida av det hela är. Självklart måste jag också det, jag är inte perfekt på långa vägar. Jag rycks ofta med i saker utan att tänka efter och säger en massa saker bara för att andra sagt det MEN jag försöker alltid ändra mitt beteende när jag inser att jag gör något problematisk och ändrar åsikt när jag får nya fakta som verkar pålitliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar